Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina,
příspěvková organizace
Školní 229
330 02 Dýšina
Práce s emocemi je složitá. Každý potřebuje mít nástroje, které mu v danou chvíli pomáhají se s emocemi(zvláště negativními) vyrovnat.
Našim žákům byly představeny možnosti, ve kterých nejsou hlavním „ventilem“ pouze slova, ale především různé druhy umění. Tím pak byly podpořeny procesy jejich vlastní duševní hygieny skrze různé umělecké techniky.
Žáci byli rozděleni do tří skupin:
Reakce žáků:
Moc se mi líbil přístup paní lektorek. To, jak s námi mluvily. A kolik měly energie!
Překvapilo mě, že se z fotky dá udělat ještě hezčí fotka. Chci se focení víc věnovat a zlepšovat se v něm.
Paní lektorka byla moc milá a ochotná nám ve všem pomáhat. Vlastně jsme vnímali školu úplně z jiného úhlu. Na všechny aktivity jsme měli dostatek času a nenudili jsme se.
Moc mě bavilo tvoření koláže.
Mixážní pult a paní lektorka – to bylo super!
Překvapilo mě, že se paní lektorka nezlobila, že se pořád směju.
Moc mě to nebavilo, čekal jsem víc sportu.
Sport mi pomáhá.
Musím si pořídit mixážní pult!!!
Získal jsem nové zkušenosti s moderováním.
Muzika mi pomáhá, když se cítím špatně.
Chtěl bych víc času na tvoření hudby!
Chtěla bych to zažít ještě jednou. Focení mě baví a naplňuje.
Zpráva třídní učitelky:
Byl to krásný den… Žáci byli aktivní, ze tříd se nesly výbuchy smíchu nebo zase bylo naprosté, soustředěné a tvůrčí ticho. Ti, kteří se ve třídě stydí promluvit, mluvili sami, nahlas a sebevědomě do mikrofonu. Ti, kteří by normálně netančili, vytvářeli taneční a pohybové kreace a náramně si to užívali. Těm, kteří rádi tvoří, byla představena technika koláže, se kterou se dá úžasně pracovat.
Nikdo celý den nehodnotil žáky. Existovala jen pochvala, ocenění a pocit sounáležitosti…
Věřím, že mnoha žákům se otevřely obzory a že přišli na to, kde mohou hledat a nacházet svůj „ventil“ k dosažení duševní pohody a rovnováhy.
Mohlo by Vás zajímat