Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina,
příspěvková organizace
Školní 229
330 02 Dýšina
Jsem rád, že děláme při hodině češtiny čtenářskou dílnu, protože se mohu seznámit s novými knihami. Při pěkné knížce si odpočinu od učení, přenesu se na chvíli do jiného světa. Líbí se mi to a myslím si, že se to líbí i spolužákům.
Vilda Poslední
Naše čtenářská dílna se velmi podařila. Půjčovali jsme si knihy ze čtenářského koutku. Knihu jsme pak popisovali podle metody Katapult. Moc jsme si to užili.
Jana Egrmajerová
Čtenářská dílna se mi líbila. Vypadá to jako nějaká hra. Vypátráme vše, co se děje v určité knize.
Jana Šmídová
Na hodinách českého jazyka – literatury jsme měli čtenářskou dílnu. Tam jsme si vybrali nějakou knížku ze čtenářského koutku. Potom jsme podle metody Katapult knihu popisovali. Hodina se mi líbila.
Hana Peková
Při čtenářské dílně si vybereme knížku a o ní si povídáme. Ukazujeme si obrázky a vyprávíme, o čem je. Nebo odpovídáme na různé otázky jako při metodě Katapult.
Nikol Kučerová
Čteme vybranou knížku podle metody Katapult. Touto metodou můžeme vybrat správnou knížku pro sebe nebo pro ostatní.
Marek Duchoň
Čtenářská dílna mě hodně baví. Vyzkoušeli jsme si metodu Katapult, která byla zábavná.
Fanda Martinec
Metoda Katapult
K – Koukni se na přední i zadní obálku.
A – Autor – Znáš ho? Jsou o něm na záložce knihy nějaké informace?
T – Titul knihy – Co můžeš předvídat z názvu příběhu?
A – Adresát – Komu je příběh určen?
P – První strana – Přečti si první stranu a přemýšlej o čem příběh asi bude?
U – Uhodni poselství či hlavní myšlenku textu.
L – Lépe si prohlédni ilustrace. Co ti napoví? (Pokud je kniha ilustrovaná)
T – Teď se rozhodni, zda se do knihy začíst, popř. koupit ji.
Jste-li nerozhodní při koupi knihy, máte možnost podle tohoto návodu knihu vybírat.
Přeji vám příjemné chvíle strávené s knihou v ruce.
Mgr. Kateřina Palečková
Mohlo by Vás zajímat